BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

PemBuKa BicARa..BAcA Lah

PemBuKa BicARa..BAcA Lah

Tuesday, April 28, 2009

JaWab Tag Ag..




1)NAMES THAT FRIENDS CALL YOU:-
ieda~ dadida~ Idot~Bedot~Mcdot~Ayang~Kudud~kedut......
hehehehheh mana-mana pun bleh
2)MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:-
-28/9( my Beday)
-19/5(Hubby Beday)
-1/6(Diijabkabulkan hehehhehe)
-3/9(Tarikh Keramat)
-25/8/05(Boli Keto)
------emm bnyak ag lah..malas nak hingat..
3)THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:-
-Siapkan kijo yg betimbon...
-sambil Ym..
-Makan minum..
-Meeting yg tak masuk akal..muhahhaha dan membuhsankan..
-blas e-mail yg tak patut & kait mengait ngan keje..
-Whatever..
4)A GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:-
-Nak enset iPhone...(mimpi heheh)
-Duit Betimbun..
-dapt tiket free peg bandung..bali...semua negeri dlm melaya..
-apo-apo yg dapat alhamdulillah..
5)YOUR FAVORITE HOBBIES:-
-Jalan2
-shoping-shoping
-tido..
-habiskan masa ngan tengok cd2 katoon...
-whatever lah..
6)PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:-
-Zoom in Malaysia
7)THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR ROOM:-
-Bantal bucuk..
-katil..
-macam-macam ada..
8)TOP FOUR HANGOUTS:-
-Wayang
-JJ
-MP melaka
9)Persons U LOVE SO MUCH:-
-My family..
10)THINGS SPECIAL TO YOU:-
- kete(MyVi MBE7308)
-Perfume...
-Katil seronok dpt titun..
-Suar Jeans..
-Baju..
-Laptop
-Handbag
11)YOU THINK WILL ANSWER THIS SURVEY:-
-Ekin
-k.sue
-idida
-kyatt
12)REASONS WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY:-
Memang suka jwab tag suka-suka nak memeriahkan keadaan jer..

Monday, April 20, 2009

JAwaB TAg..From K.Nazra..

KeNe Jawab Tag Da..
From: http://asnaszra.blogspot.com

IeDa
Myspace Glitter Graphics

Kenapa anda suke gambar ini?
--->sebab nyer..heheheh comei tak...kiut gituh kan..gambo I ngan bear tuh...nak tau disebalik moskot tuh org nyer pun kiut gak..tapi TOMBOY da..muhhahahah..

Bila kali terakhir mkn pizza?
--->hmmm... ari jumaat . Tak hingat bila tapi bulan lopeh la..lunch ngan mmber² opis.

Lagu terakhir yg anda dengar?
--->Lagu terakhir..emmmm..bnyak da..tak tau ape tajuk dia...

Apa yg anda buat selain selesaikan tag ini?
--->muhahhah ngah buat project..excel..

Selain nama sendiri anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
--->"Ayang".....suka..suka..suka..

Sunday, April 19, 2009

Doa BerGambar...(:-

Moga-Moga Dapat Dihayati Selalo...
Amin...




PesaN - PesaNAn

Keberkatan surah al-ikhlas

Ketika Memulakan Kerja..
Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama cacing kepanasan.

Sebelum anda masuk rumah...
bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali. Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur. Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.

Ketika Sakit...
Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud: Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby).

Khatam al-Quran.....
Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya: Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat. Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama denganmembaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Pahala Membacanya....
Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang Sahara itu seluas dari timur hingga ke barat. Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan. Sabda Rasulullah SAW lagi: Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

Nota
Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: 'Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat'. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama: (1) Sedekah/amal jariahnya, (2) Doa anak-anaknya yang soleh dan (3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.
…Wallahu a’lam

Thursday, April 9, 2009

GooDBye Boss...

Yummy..yummy....

Kek make it by Mr Shukri Isa ..
Besh nak lagi...
Our HOD,HOS And GM..
AcaRa PuTun Kek..
ooooo Sonyum korang yek,,,...
tak sedih yer..
Kad Dia Beso....
And Signiture by Quality Staff..

PARI-PARI Boss..
Muhahahhahahha

SQA Section
THe QUALITY Department

At : CTRM CANteen

DAte:070409

CeLebRate: Farewell Mr Anba..

ParTy WiTh Them..Fp GIrLFrIenDS..

Date : 040409
AT : MahkoTa Guest House
Tema : Black And White
Celebrate : K.Fazzarina Anny ke - 10

Kek Yang dibuat khas dr k.watie..
besh..nanti leh buat ag..


Dapat Buah tangan dari mereka k.watie ngan k.fazza..
Bersama Juadah Yang Dihidangkan....
Beshhhh..Yummy..Yummy
BerSama Member-Member FP..
walaupun tak kenal bangat seh..
tapi bila dah bertemu cam dah kenal 10 tahun..hehehhe
Tapi malu-malu tuh ader lah..

HaPPy Anny K.Rinna's
Moga Panjang Umur Dan Dimurahkan Rezki Sekeluarga..
Terima Kasih Yer..
Kerna Sudi Jemput Dadida ngan Hubby..Owesome..
The party on That Night..
Lain kali Jika Ada Umur Kita Jumpa AG.....
Thanks to my hubby sudi melayan kerenah isteri mu ini muahh muahhh love ya....
hehehhe tak per..janji cool..

Sunday, April 5, 2009

MaMaM Pizza Hut


Asrar N Me..
With Ju And Shikin..
At:Pizza Hut Bukit Baru
TiMe:1:30 Pm
Xtually ader org nak sangat makan pizza hut..
tghari jumaat lah kan...rehat lama plak tuh..
poi lah beramai-ramai mkn pizza hut spegeeti itew..
sluuurrrpppppppp..BESH..
Mekacih yer Ju bwak kitorang naik avanza poi sanun..
hehehehhehheh
KAlu ader umor kiter tumpang ag..hehehe

WaRNiNg.....




All tengok ler..
iklan kat kotak rokok tuh...
menggerikan..Tetapi kalu kite tengok ader tak org yg aware about this piccas..
Sekadar piccas jer kan tak memberi impak beso pun..
Bagus jugak lah kan kejaan nak buat camnih..
tetapi apa impak nyer kan..
perokok still continue there habit...
kan..kan..kan..kan..